We gaan het planprobleem in de VG sector aanpakken.

We gaan het planprobleem in de VG sector aanpakken.

In de zorg voor onze cliënten maken we onderscheid tussen geplande en ongeplande zorg. De geplande zorg wordt vastgelegd middels vaste zorgmomenten in zorgroutes. De ongeplande zorg wordt bepaald door oproepen en alarmen van cliënten.

In een nader te bepalen oplossing willen we de geplande en ongeplande zorg combineren om zo efficiëntere zorg te bieden.

Op dit moment maken zorgmedewerkers ‘met de hand’ de zorgroutes en leggen deze vast in het ECD. Deze worden gemaakt op basis van het dagritme en agenda van de cliënten. Het is een enorme puzzel om de verschillende agenda’s van de cliënten op elkaar te laten aansluiten en onder te brengen in een zorgroute. Dit resulteert soms in 10 verschillende routes die op een dag moeten worden uitgevoerd tijdens verschillende diensten.

Wij verwachten dat er een slimmere oplossing zijn om de zorgroutes samen te stellen. Waarbij het resultaat ook efficiënter is. We denken aan slimme software die op basis van de wens van de cliënt, oproepen van cliënten, locaties in een gebouw en personeelsbeschikbaarheid een zorgroute kan samenstellen. Maar laten ons graag uitdagen door andere innovators om dit probleem verder te verkennen en op te lossen.

Info over de challenge

Naam uitdager: InteraktContour
Organisatie: InteraktContour
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Zorgmedewerkers, medewerkers die de routes samenstellen, roosteraars en cliënten.
Hoe groot is het probleem?: 8
Waarom wil je dit probleem aanpakken?: Wij geloven dat een dergelijke oplossing ervoor kan zorgen dat we de zorgroutes een stuk efficiënter in elkaar zitten. Wat ervoor kan zorgen dat routes beter aansluiten op de wensen van de cliënten. En dat medewerkers een stuk fijner kunnen werken (bijvoorbeeld omdat ze minder hoeven te lopen of er minder verschillende routes tegelijkertijd zijn). Sommige teams hebben grote problemen met het rondkrijgen van de roosters. Het wordt dan ook steeds belangrijker om de inzet van zorgmedewerkers zo efficiënt mogelijk te maken, zonder dat er verlies van kwaliteit van zorg wordt ervaren.
408