Andere oplossingen

Tijd voor zorg!

Tijdens de VG Hackathon op 8 oktober hebben 12 teams een dag lang gewerkt aan een oplossing voor hun probleemstelling. ‘s Avonds zijn er drie prijswinnaars door de jury beloont met een na-traject van een jaar en ontvingen de 1ste en 2de prijs een geldbedrag.

Maar… dat wil natuurlijk niet zeggen dat de andere oplossingen niet goed waren! Daarom delen we ook graag de oplossingen die door de andere deelnemende teams met ons gedeeld zijn.

Wel Tijd

Organisaties: Philadelphia, Oro, Bartimeus & Pameijer

Contactgegevens:
Sabine van Rooij

s.vanrooij@digicontact.nl

Probleemstelling: Het vinden van een praktische oplossing voor het indelen van werkzaamheden en de beleving van werkdruk

Oplossing: Een toolkit die managers ondersteunt voorwaarden te scheppen en medewerkers te ondersteunen beter voor zichzelf te zorgen en meer te leren reflecteren.

PDF presentatie

V.I.Z. 

Organisaties: Middin, Pameijer, Sherpa, Philidephia, Ons tweede thuis & PsW

Contactgegevens: Marie-José Redeker

m.redeker@middin.nl

Probleemstelling: Hoe kunnen wij onze visvijver vergroten?

Oplossing: Eén loket waar je je kan melden, met of zonder diploma. Als je motivatie goed is kun je starten in een kweekvijver. Dit kan bij Middin maar ook bij een andere zorginstelling. Je krijgt dan een periode om te kijken wat je leuk vindt en of de zorg bij je past. Met een startsalaris, je bent gelijk inzetbaar. Op deze manier maken wij onze visvijver veel groter en kunnen wij personeel naar de gehandicaptenzorgsector trekken.

PDF presentatieVideo
K.I.M.

Organisaties: Amarant, Dichterbij, Sherpa, Middin, PSW & Bartimeus

Contactgegevens: Aniek Mooren

aniek.mooren@amarant.nl

Probleemstelling: Hoe kunnen we administratieve last voor medewerkers verminderen.

Oplossing: K.I.M. een app waaraan je makkelijk je vraag kunt stellen en deze je antwoord zoekt en daar al taken van voor je over neemt. Dus bijvoorbeeld: mijn cliënt moet verhuizen, je krijgt een to do list met wat je moet doen. het over verhuis adres wordt automatisch ingevuld met de gegevens van de Cliënt en hij wordt uitgeschreven bij de gemeente. Jij hoeft alleen contact op te nemen met andere locatie. je krijgt meteen een optie hoe je dit kunt aanpakken, mail app of bellen.

In-Gang

Organisaties: SDW, SOVAK, S&L ZORG, Pameijer, Zonnehuisgroep, Sherpa, Ipse de Brugge, Gemiva & De Twentse Zorgcentra.

Contactgegevens: René van Donschot

r.v.donschot@slzorg.nl

Probleemstelling: Het goed inwerken van nieuwe collega’s en invalkrachten is een uitdaging. Verschillende collega’s, verschillende locaties en verschillende doelgroepen maakt dat inwerken overal anders gebeurt. Hoe kunnen we het inwerken innovatief faciliteren, zodat het beter en efficiënter gaat?

Oplossing: Het idee heet In-gang. Het is een app waarmee de nieuwe medewerker snel ‘in gang’ gaat en het is de ‘ingang’ voor de informatie die je nodig hebt. Wat biedt de app o.a.: Nieuwe medewerkers hebben direct toegang tot relevante informatie die aangepast is aan de bewuste dienst. Leuke informatie over je collega’s, namen, foto’s, hobby’s, expertise. De app leest QR-codes die in je werkomgeving te vinden zijn, na het scannen heb je direct informatie op de plek waar je bent. Contactgegevens van de mensen die je zou willen bereiken. Een plek om je ervaringen te delen. En nog veel meer….

PDF presentatie
info maatje

Organisaties: De Passerel, Sherpa, Trajectum, Ipse de Bruggen & Reinaerde

Contactgegevens: Loes Borghuis

loes.borghuis@de-passerel.nl

Probleemstelling: Zoveel informatie, maar wat is nu echt belangrijk

Oplossing: Onze oplossing is Infomaatje: de juiste informatie op het juiste moment op de juiste plek. Medewerkers hoeven niet meer naar informatie te zoeken op allerlei kanalen en op verschillende plekken. Met de app Infomaatje hebben zij alle relevante informatie altijd bij de hand. Door informatie te filteren en te selecteren wordt alleen die informatie aangeboden die medewerkers nodig hebben om hun werk te kunnen doen. De app heeft de volgende rubrieken: cliёnten, mijn werkdag, mijn mail, locatienieuws en organisatienieuws. Op Infomaatje kan de medewerker bijvoorbeeld direct zien (of luisteren) dat er een wijziging is in de medicatie voor Mark, dat de opa van Astrid vandaag op bezoek komt, dat je je kan opgeven voor de methodiektraining en dat er een nieuw hygiëneprotocol is. Dit levert per dienst gemiddeld een kwartier tijdswinst op. Kortom meer tijd voor de cliёnt, minder frustratie, minder fouten en blije medewerkers!

PDF presentatie
Vizier

Organisaties: Zozijn, Philadephia, PSW, TZA IJsselland & Odion

Contactgegevens: Ivo Veldman

i.veldman@zozijn.nl

Probleemstelling: Hoe kunnen we ervoor zorgen dat relevante kennis en informatie op een effectieve en efficiënte wijze aan medewerkers wordt aangereikt, op een manier die aansluit bij het dagelijks werk?

Oplossing: Samengevat kun je dat een meedenkende applicatie noemen, die informatie vanuit verschillende bronnen en systemen (e-mail, Ons, SDB planning, NCare, What’s App, nieuws, informatie op MijnZozijn) op basis van prioriteit en eigen filters aanbiedt. In spraak, tekst, beeld en video, op een moment dat jij het nodig hebt, overal en altijd toegankelijk.

PDF presentatie