Contest Category: Challenges VG Hackathon 2021

Tijd voor zorg!

Contest Category : Challenges VG Hackathon 2021

FORGOT YOUR DETAILS?

Wedstrijd geëindigd
Totaal aantal stemmen voor de wedstrijd "Challenges VG Hackathon 2021" : 2010

FORGOT YOUR DETAILS?

Geef je challenge een pakkende titel!
oude veld 'description'
Stuur een foto in zodat de mensen die gaan stemmen jouw challenge makkelijk kunnen vinden. Dit mag een foto van jezelf of je team zijn of een foto die goed het probleem omschrijft.
Allowed File Types : jpg,jpeg,png,svg | Allowed File Size Limit : Any Size
Wie ben je?
Dit hebben we nodig als we nog extra informatie nodig hebben. Je telefoonnummer is niet zichtbaar voor derden.
Vanuit welke organisatie stel je deze challenge op?
Vaak heeft een probleem impact op meerdere groepen mensen. Wie heeft het meeste last van dit probleem?
Is dit een probleem voor een enkele medewerker, een locatie, de hele organisatie of landelijk? Geeft aan op een schaal van 1 tot 10 hoe groot het probleem is.
Wat maakt dat jullie juist DIT probleem willen aanpakken?
In dit veld kun je nog opmerkingen kwijt aan de organisatie. Deze komen niet op de website.

In de zorg voor onze cliënten maken we onderscheid tussen geplande en ongeplande zorg. De geplande zorg wordt vastgelegd middels vaste zorgmomenten in zorgroutes. De ongeplande zorg wordt bepaald door oproepen en alarmen van cliënten.

In een nader te bepalen oplossing willen we de geplande en ongeplande zorg combineren om zo efficiëntere zorg te bieden.

Op dit moment maken zorgmedewerkers Lees meer...

InteraktContour
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Zorgmedewerkers, medewerkers die de routes samenstellen, roosteraars en cliënten.

Is het mogelijk om de tools die we inzetten voor clienten m.b.t. mentale weerbaarheid en communicatie over de emotionele toestand te vertalen naar tools voor medewerkers? En zo ja, welke tools dan en hoe? We willen graag de medewerker aan zet hebben en houden op dit vlak. Medewerkers lijken het vaak moeilijk te vinden om te communiceren over hun eigen Lees meer...

Sherpa
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Medewerkers

Als woonbegeleider moet je snel en goed kunnen schakelen om goede zorg te kunnen bieden. Vroeger mocht alles nog op papier en in mappen staan; belangrijk informatie zoals of iemand allergisch was, alleen mag baden of tijden van vrijetijdsactiviteiten, waren makkelijk te vinden. Tegenwoordig mag dat niet meer vanwege de AVG wetgeving. Alles zit verstopt in het digitale cliëntendossier.
Door Lees meer...

Bartimeus
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: woonbegeleider en flexmedewerker

Het werkgeluk van medewerkers moet vergroot worden door meer waardering en aandacht.
Werkgeluk = hoe gelukkig en tevreden medewerkers zijn met hun werk. Werkgeluk bevat ook werkplezier.

Dichterbij
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Voor de organisatie. Niet enkel voor leidinggevende, want aandacht en waardering zou op verschillende manieren en vanuit verschillende plekken binnen een organisatie kunnen komen. Het zijn de medewerkers die hier het meeste last van hebben.

De uitstroom binnen de VG sector is hoog. Als organisaties krijgen we te laat of weinig grip op de werkelijke uitstroom reden van professionals. Bij exit gespreken is men vaak “politiek correct” in het opgeven van de reden en bovendien al vertrokken bij de organisatie. Het blijkt voor medewerkers een hoge drempel om vroegtijdig aan te geven dat er iets Lees meer...

Ipse de Bruggen
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: De cliënten

Hoe laat je als organisatie zien dat jij bij de sollicitant past?

Trajectum
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: De hele organisatie heeft last van de arbeidsmarktkrapte. Het is moeilijk om sollicitanten te laten zien waarom ze bij ons zouden moeten komen werken.

Iedereen heeft wel dingen op z’n werk die energie slurpen of waar je juist veel energie van krijgt. Door deze in beeld te brengen kan onder andere een manager hier beter op in spelen en daarmee proberen de werkdruk te verlagen.
Hoe krijgen zorgmedewerkers (en managers) goed in beeld wat ze energie geeft en wat energie lekt?

Trajectum, Janneke de jong
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: medewerkers en managers

Hoe zorg je ervoor dat de medewerkers zich gehoord, gezien en gewaardeerd voelen. De 100% tevreden medewerker blijft!

Ons Tweede Thuis
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Ieder individu ook de cliënt.

Informatie delen gaat steeds makkelijker en sneller. Helaas zorgt dit voor extra werkdruk en chaos. Zoveel informatie, maar wat is nu echt belangrijk? Alleen al het selecteren van de juiste informatie kost tijd. We verzuipen in organisatie- en teamnieuws, netwerk -en omgevingsberichten en missen daardoor belangrijke informatie maar ook de leuke berichten. Het zou helpen als de informatie van te Lees meer...

De Passerel
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Medewerkers primair proces

De administratie last bestaat uit de planbare last (de verplichtingen) en de niet planbare last (dagelijkse gebeurtenissen). Dit vraagt veel van begeleiders waardoor de werkdruk hoog is en er minder tijd is voor kwaliteit van zorg, waardoor de cliënten ook last ervaren. begeleiders willen meer tijd in de zorg steken waar hun hart ligt. Door het probleem aan te pakken Lees meer...

Amarant
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: De medewerker en indirect daardoor de cliënten. Maar de medewerkers ervaren veel last omdat ze minder tijd hebben voor het werk waar hun hart het meeste ligt.

We moeten met steeds minder mensen meer zorg verlenen. We willen graag zorgen voor een goede balans tussen de werk- en privé-situatie van onze medewerkers, zodat zij lang en met plezier werken in de zorg! Bovendien zorgt een stabiel rooster voor voorspelbaarheid en continuïteit in de zorg voor onze cliënten.

Vanboeijen, De Zijlen, Visio, Olmenes en Cosis (Team Noord)
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Onze cliënten hebben hier uiteindelijk het meeste last van, de tijd die we nu aan roosteren kwijt zijn kunnen we niet aan zorg besteden. Ook onze medewerkers hebben hier natuurlijk last van, roosteren is niet het vak waarvoor zij gekozen hebben.

Het goed inwerken van nieuwe collega’s en invalkrachten is een uitdaging. Verschillende collega’s, verschillende locaties en verschillende doelgroepen maakt dat inwerken overal anders gebeurt. Hoe kunnen we het inwerken innovatief faciliteren, zodat het beter en efficiënter gaat?

Deze uitdaging is opgesteld door SDW, Sovak en S&L Zorg. Als al 3 zorginstellingen dit probleem herkennen, zullen er vast meer zijn!

SDW, Sovak & S&L Zorg
Voor wie is dit de grootste uitdaging?: Cliënten